onsdag 18 maj 2016

Mänskliga rättigheter


11.    Jag hittade inte så mycket fakta. Förr i tiden var man typ tvungen att gå till kyrka. Och nutiden så behöver man knappt inte gå till kyrkan. Rätten att leka: förr i tiden så fick inte barnen eller vuxna leka, dom
Fick jobba istället. Under 1700-talet så fans inte fackföreningen heller.
22.    Alla hade inte mänskliga rättigheter på 1700-talet. Alla har mänskliga rättigheter på 2000-talet.
33.    De har påverkat mig så jag kan utbilda mig, så jag har råd med hushåll. Om vi inte skulle ha rättigheter, då skulle vi inte ha råd att ha hushåll eller att få utbilda sig, då skulle man få bli slav eller få bo på gatan.
44.    I Sverige funkar mänskliga rättigheter väldigt bra tycker jag. Det är ett bra samhälle här i Sverige.
5.     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar